Al dat sentiment

Net bekomen van Valentijn en alweer bijna volle maan. En ook dan kunnen de gemoederen wel eens hoog oplopen.

Met al dat thuiswerken vloeien die tranen misschien wat vlotter dan voorheen maar wat doen we er straks weer mee op dat bureau-eiland tussen al die lieve (en minder lieve) collega’s?

Want emoties op de werkvloer, die hebt u vast ook wel eens gehad.

En bent u dan van het type “laat-me-even-drammen-dan-ben-ik-er-vanaf” (zei ooit een Nederlandse campinghouder tegen zijn vrouw – waar ik toevallig bijstond)? Of toch eerder voorstander om die emoties thuis te laten en op het werk houden we het gewoon zakelijk?

Maar al kost “al dat sentiment” een manager misschien veel tijd en energie, emoties de kop indrukken is ook geen al te best idee blijkbaar want emoties hebben volgens Nell van de Ligt namelijk een belangrijke functie! Kunnen we dat even hard maken aub?

“Emoties bepalen hoe iemand het werk en de werksituatie beleeft. Emoties en gevoelens zijn een graadmeter voor hoe een medewerker naar zijn professioneel leven kijkt. Bovendien kan er veel afgelezen worden aan emoties.”

Dus na uw volgende vlucht naar die voorraadkast (om wat voor reden dan ook) kunt u best ook even langsgaan bij uw HR-manager voor een korte bespreking. U zou immers wel eens kunnen opbranden van al dat opkroppen en een hele afdeling verzieken door uw nakende afwezigheid.

Anderzijds moet u ook niet al té enthousiast worden in dat delen van die emoties. Dat was namelijk een reden waarom een vriend van mij laatst werd afgewezen bij een sollicitatie: “Sorry, u was te enthousiast”.

#trendythursday

Foto: Gummbah

Bron: https://www.jobat.be/nl/art/hoe-omgaan-met-emoties-op-het-werk

 

 

Facebook Pagelike Widget

Koning Albertstraat 213, 2800 Walem (Mechelen)
015 20 88 84
info@youcap.be