Digitale tijden: trend of teneur?



Alles evolueert. Tijden veranderen. Het zijn zo van die dooddoeners. Waar je eigenlijk niks aan hebt. Dat de technologie alleen nog maar toeneemt en gewoon niet meer is weg te denken uit ons leven, is er nog zo een.

Vandaag wil ik het met andere woorden hebben over het digitale tijdperk. Meer bepaald over de invloed hiervan op onze business: jobs. Want het gebruik van social media maakt ons werk inderdaad een stuk vlotter (en leuker). We hopen dan ook met onze stijl de beste kandidaten te bereiken en de vacatures van onze opdrachtgevers een originele make over te geven.

Maar ik kan er de laatste tijd niet omheen dat mij wel eens het gevoel bekruipt dat het misschien niet goed genoeg is. Want ik zie die technologie molen maar draaien en meer en meer bureaus op deze kar springen. Terecht waarschijnlijk.

Echter vergeef het mij dit te zeggen maar als de nieuwe trend inhoudt dat de eerste selectieronde van kandidaten voortaan beslecht wordt door een interview met een chatbot, dan haak ik af.

Noem me ouderwets of beticht me van nostalgisch sentiment (doordat we het einde van het jaar naderen misschien), maar ik houd het liever gewoon. Zoals vroeger.

Onze werkwijze gaat dus eerder zo: u belt ons omdat u op zoek bent naar een nieuwe job of werknemer. We maken een afspraak op ons kantoor of andere, gezellige locatie (koffie of thee?). We leren elkaar wat kennen en sluiten ons gesprek af met een grapje en een lach.

Hoeveel technologie men ook nog moge uitvinden, human resources blijft een stiel die over mensen gaat. Mensen van vlees en bloed. Wij blijven dan ook in onze waarden geloven en de mens achter de CV opzoeken en ontmoeten.

De VR-bril die je kan opzetten om een virtuele reis te maken doorheen een bedrijf, vind ik dan weer wel een aardig idee. Maar als selectiekantoor kunnen we daar niks mee. U begrijpt het vast.

PS Aarzel nu niet om ons nog een mail te sturen of onze Facebook/Instagram/LinkedIn pagina te liken. Smiley face.

#trendythursday

bron: www.markmagazine.be/het-nieuwe-rekruteren/

fotofeldenkrais.png

De Feldenkrais methode

pleasurepause2.jpg

The pleasure pause

goalsgoalsgoals.jpg

Doelstellingen en zo