Revolutionair met retail



Vorige week hadden we het over hoe Lidl uitpakte met het duurzaamste ei ter wereld. Begin maart stelde ook JBC zijn duurzaamheidsmissie aan het publiek voor met een geheel nieuw familieconcept en in een volledig hernieuwde winkel in Leuven.

WantDuurzaam hoeft niet duur te zijn, volgens manager Valerie Geluykens.

Naast gerecycleerde jeansbroeken, een kledij-inzamelcontainer waarmee later zakken worden gemaakt, kinderen die al fietsend een recyclagemachine kunnen aandrijven en je lichtelijk beschadigde kledingstukken ter plaatse kan laten herstellen met een personal touch (een Mickey Mouse patch?), speelt dit pilootproject voorlopig nog voornamelijk in op sensibilisering en duurzaamheidsbeleving.

Grotere ambities van JBC zijn echter leefbaarder lonen in de textielfabrieken en CEO Bart Claes hoopt in de toekomst aan de hand van partnerships meer druk te kunnen uitoefenen op de leveranciers.

Die retail van de toekomst zie ik best wel zitten: je komt toe met je kapotte broodrooster, laat ondertussen dat okselgat even netjes dichtnaaien, snijdt wat verse groenten af uit de moestuin op het dak, koopt enkele producten waar je bejaarde buurman om heeft gevraagd en je eindigt je winkelbezoek met een paar flinke trappen op de hometrainer om je ecologische voetafdruk nog eventjes te neutraliseren (en wat zonnepanelen aan te sturen ofzo).

Naar huis ga je alvast met een schoon geweten.

En een gerepareerde broodrooster.

#trendythursday

https://www.retaildetail.nl/nl/news/mode/jbc-pakt-leuven-uit-met-duurzaam-belevingsconcept

 

fotofeldenkrais.png

De Feldenkrais methode

pleasurepause2.jpg

The pleasure pause

goalsgoalsgoals.jpg

Doelstellingen en zo