Sollicitatiewaanzin



Dit zou wel eens een voorbeeld kunnen zijn van “sollicitatiewaanzin“.

Ik was het niet van plan. Weer een bericht rond Corona. Maar plots kreeg die crisis voor mij echt een gezicht. Weliswaar een virtueel maar laat ons zeggen eentje uit bekende hoek. Liesbet-Ann, een copywriter, zoals ik. Ontslagen. Met een open boek verhaal op LinkedIn.

Oprechte schrijfstijl, enthousiaste tips, kortom degelijke copy. Werkzaam bij een stabiel bureau. En toch.

Het kan de beste overkomen. Die Coronabijl hakt er echt vlijmscherp in.

Maar zoals zij zijn er vele anderen. Plots weer op zoek naar een nieuwe job. Liever gisteren dan vandaag. Liesbet-Ann sprak zelfs over “sollicitatiewaanzin”.

Gevolg: verstropte mailboxen, overspannen HR-managers & gefrustreerde sollicitanten. Want in deze tijden mag je al blij zijn als je überhaupt een reactie krijgt blijkbaar.

Allemaal niet gemakkelijk.

Moraal van dit verhaal:

  1. zij, waaronder ikzelf, die hun job nog hebben; prijs jezelf gelukkig & stuur je baas onmiddellijk een fles champagne (of melige emailkaart)
  2. zij, die zonder job zijn gevallen; huil even uit & drop dan als de bliksem je gegevens in onze mailbox (nog niet verstropt! info@youcap.be)

En ik beloof: volgende week schrijf ik écht een vrolijk, opbeurend, zomers bericht.

#trendythursday

fotofeldenkrais.png

De Feldenkrais methode

pleasurepause2.jpg

The pleasure pause

goalsgoalsgoals.jpg

Doelstellingen en zo